• BIST 9645.02
  • Euro 34.7092
  • Gümüşhane : 11 °C
  • Trabzon : 16 °C

TORUL’A BİR DE BURDAN BAKIN!

30.08.2016 15:03
Torul Kaymakamı Hakan Kafkas ve Belediye Başkanı Nidai Köroğlu, Torul Kalesinde incelemelerde bulunarak, buranın turizme kazandırılması için çalışmaların başladığını ve devam ettiğini söylediler.

Her yıl binlerce yerli yabancı turist ağırlayan Karaca Mağarası, Abdal Musa Tepesi eteklerinde yer alan ve 7 krater gölünü içinde barındıran Artabel Gölleri, yaz aylarında sıcak havadan bunalanların akın ettiği Limni ve daha bir çok turizm destinasyonunu içinde barındıran Torul ilçesinin turizmine,  ilçeyi kuşbakışı izleme imkanı sağlayan Torul kalesi de kazandırıldı.

“Torul’un turizmini etkileyecek”

Kaymakam Hakan Kafkas konu ile ilgili olarak gazetemize yaptığı açıklamada, Torul olarak kaleyi çok önemsediklerini, Torul’un turizmini etkileyecek olan cam terası oraya yapmayı düşündüklerini belirterek, “Oranında tabi farklı sıkıntıları vardı. Torul Belediye Başkanımızın bu anlamda çok ciddi gayretleri oldu. İşi dert edindi, orada çok koşturdu. Biz de ona elimizden geldiğince destek vermeye çalıyoruz” dedi.

“Destekler bizi güçlendiriyor”

O bölgede yapmayı düşündükleri 3 proje bulunduğunu dile getiren Kaymakam Kafkas, “Birincisi kalenin restorasyonu. İkincisi bizim cam teras yapacağız bölge. Şu an proje aşamasındayız. Üçüncüsü de kaleye çıkarken sağ tarafta yeşil düzlük bir alan var, oraya da mesire yeri yapmayı düşünüyoruz. Bunlarla ilgili Sayın vekillerimiz Cihan Pektaş ve Osman Akgül, Sayın Valimiz Okay Memiş, çok ciddi anlamda destekleri var. Onlar bizden daha da istekli. Yani biz bu öneriyi onların masasına götürdüğümüz zaman geldiler, baktılar. O da bize güç veriyor. İnşallah orayı da yapabilirsek eğer. Biz uğraşıyoruz. Bazı hukuki problemlerimiz vardı, onları da aştık. Şimdi projelendirme aşamasındayız. Biliyorsunuz ülkemizde yaşanan üzücü durumlar oldu. İnşallah şu, sular bir durulsun hızlı bir şekilde orası Artebel ve Altınpınar Limni ile birlikte bizim önceliğimiz olacak. Buraları da biz turizme kazandıracağız. En güzel şekliyle yapacağız. Tabi biz yaptıktan sonra da sektör kendini geliştirip, büyütecektir” diye konuştu.

“Ayrı bir turizm bölgesi olacak”

Kalenin restorasyonu, cam terasın yapılması ve diğer projelerle birlikte oranın ayrı bir turizm bölgesi olacağını vurgulayan Kaymakam Kafkas, “Bugün Karaca Mağarasına yaklaşık Doğu Karadeniz turizm turu kapsamında ortalama 100-200 bin kişi geliyor. Oraya ciddi bir talep var. Biz oraya gelen turistlerimizi kalemizde ağırlasak, hemen zaten yol güzergahı, birde cam teras olacak, kale olacak, mesire alanları olacak. Böylelikle burası ayrı bir turizm bölgesi olacak. Kendiliğinden sektör buraya yatırım yapmayı gerektirecek. Sonrasında yol kenarına yakın yerlere belki restoranlar yapılacaktır, yukarıya biz kır kahvesi yapacağız. Proje kapsamında var. Gelen turistlerimiz orada ağırlanacak. Yapacağımız cam teras her tarafta var belki ama bizim buranın avantajı yakın olması. Trabzon’a, bölgeye yakın. Erzurum-Erzincan- Gümüşhane yolu üzerinde. Dolayısıyla zaten Doğu Karadeniz turlarının tamamı Karacaya geliyor.  Arap turistleri de düşünürsek eğer bu bölgedeki tek yer olacak cam teras olayı. Şu an biz ona yoğunlaştık. Somut bir şey yok elimizde ama hızlı bir şekilde takip ediyoruz, gündemimizde” ifadelerini kullandı.

Gün ışığına çıktı

Kalenin gün ışığına çıkarılmasında emeği geçenlere de teşekkür eden Kafkas, şöyle devam etti:

“Kalenin gün ışığına çıkarılmasında Torul Belediye Başkanımızın şahsı nezdinde Torul Belediyesinin çok büyük katkıları var. Öncelikle belediye başkanımıza ve çalışanlarına teşekkür ediyorum. Hakikaten böyle bir yerin varlığını bize gösterdiler.  Bizde kaymakamlık olarak kendilerinin her zaman yanında olduğumuzu zaten ifade ediyoruz. Başta Orman Bakanımız Veysel Eroğlu Bey olmak üzere çünkü onların talimatları doğrultusunda  biz harekete geçtik, önceki valimiz Yücel Yavuz’a, şu anki valimiz zaten geldi, gördü o bizden daha çok heyecanlı,  bize sürekli talimat veriyor ‘bir an önce burayı yapalım’ diye yakından da takip ediyor, inşallah onunda gayretiyle, desteğiyle biz burayı gün ışığına çıkaracağız diye ümit ediyoruz. Sayın vekilimiz Cihan Beye, Osman Beye şükranlarımızı sunuyoruz. Milli Paklar Genel Müdürümüz Nurettin Taş Bey, buradaki şube müdürümüz İlbey Bey oda çok koşturuyor bizlerle beraber. Ben emeği olan herkese şükranlarımı teşekkürlerimi sunuyorum.”

“Kalenin ulaşımı yoktu”

Torul Belediye Başkanı Nidai Köroğlu ise, Torul Kalesi’nin Cenevizliler döneminden kalma bir kale olduğunu, belediye başkanı seçildikten sonra kaleyi restore etmek istediklerini belirterek, “Bu nedenle Trabzon Koruma Kurulu’na başvuruda bulundum. Ancak, gelen ekip yol olmadığı için kaleye çıkma imkanı bulamadılar. Çünkü kalenin ulaşımı yoktu” dedi.

“Cisibi ile kaleye indim”

Kaleye ilçenin Yarlar Mahallesi üzerinden çisibi ile indiğini anlatan Köroğlu, şöyle devam etti:

“Gerçekten bir sermaye ve saklı cennetimiz vardı da biz bunun farkında değildik. Kaleyi görünce çeşitli projeler kurmaya başladım. Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu’nun ilçemizi ziyaretinde kendisine Torul Kalesi hakkında bilgi verdim. Altınpınar Limni Gölü ve Torul Kalesi olmak üzere yetkililere gereken talimatı verdiler. Bu yıl Mayıs ayında Torul Orman İşletme Müdürlüğü tarafından kaleye ulaşılabilecek çok rahat bir yol yapıldı. Yol Tufaniye Mahallesi güzergahından yaklaşık bin 600 metre uzunluğunda.”

“Yolun bitmesi bizi heyecanlandırdı”

Torul Kalesi’nin yolunun yapılmasının kendilerinin heyecanını daha da artırdığını ifade eden Köroğlu, şöyle konuştu:

“Sıra bizim yapacağımız çalışmaya gelmişti. Ancak, Trabzon Koruma Kurulu’nun, kalenin koruma alanını geniş tutması bizim için sorun oldu. Biz kalemizi bir an önce turizme kazandırmak istiyorduk.  Yeniden başvurumuz üzerine kuruldan gelen ekip koruma alanını daraltınca belediye olarak biz de çalışma başlattık. Ön çalışma yaptık. Ancak, yapacak çok daha işimiz var. Önceliğimiz buraya cam teras, seyir terasları, kamelyalar yapmak olacak. Bununla ilgili çalışmalarımız sürüyor.”

Çevre düzenlemesi ve mesire alanı

Düşünülen projeleri hayata geçirdikten sonra çevre düzenlemesi ile birlikte seyir alanına yakın bir bölgeyi de mesire alanı içerisine alacaklarını anlatan Başkan Köroğlu, açıklamasında daha sonra şunları kaydetti:

“Kalemiz şu anda bile birçok kişi tarafından ziyaret ediliyor. Şu haliyle dahil günde onlarca araç buraya geliyor. Yüzlerce insan buradan Torul’u izliyor. Biz burada kanunun müsaade ettiği ölçüde inşallah cam teraslar, yürüme parkurları, kafeteryalar, sosyal tesisler yapmayı düşünüyoruz.  Çalışmalarımız devam ediyor. Son yıllarda bölgemiz Arap turizminin merkezi oldu. Özellikle Trabzon’da Uzungöl , Rize’de Ayder, şu anda Doğa Koruma Milli Parklar Genel Müdürlüğünün milli park ilan edilmiş olan Zigana Limni, aynı şekilde Torul’daki kalemiz, Altınpınar Limni, Karaca Mağarası bu sirkülasyonu sağlayacak şekilde turizm akınını buraya sağlarsak ilçemizin ve turizmden beklentileri olan yatırımcılar bu bölgede gelecek. İyi günlerin bizi beklediğini düşünüyorum. Torul bu işte kazanan olacak diye umut ediyorum.”

Yapılan yorumlardan Gümüşhane Olay Gazetesi sorumlu tutulamaz.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Torul Kaymakamlığından boya sandığı jesti18 Nisan 2016 Pazartesi 18:17
  • Kaymakam Kafkas’tan Köy Ziyareti15 Nisan 2016 Cuma 15:21
  • Torul’da Polis haftasında öğrencilere hediye takdimi08 Nisan 2016 Cuma 18:11
  • Torul da Orman Haftası Nedeniyle Ağaç Dikimi Yapıldı30 Mart 2016 Çarşamba 16:12
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2013 Gümüşhane Olay | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.